Vår bygd

En liten bygd som sjuder av liv

Vill du ha hög livskvalitet, bra boende för mindre pengar, en trygg barnomsorg, en skola där dina barn kan utvecklas? Gillar du ett aktivt fritidsliv i en underbar natur? Vill du slippa bilköer och ha nära till det mesta? Då är Vibyggerå med centralorten Docksta ett bra val.

Vibyggerå präglas av entreprenörsanda. För oss som bor på orten är det viktigt att vår bygd utvecklas. Därför tvekade vi inte att starta en friskola för att säkerställa en bra utveckling för våra barn.

Vibyggerå är alltså namnet på församlingen där Docksta är huvudort. Församlingen har cirka 900 invånare och ligger centralt beläget i världsarvet Höga Kusten. Här finns en livskvalitet utöver det vanliga. Vi har närhet till naturen samtidigt som du kan hitta stadspuls i närbelägna städer som Örnsköldsvik, Kramfors och Härnösand. Det är inte heller långt till Umeå och Sundsvall.

Hos oss kan man få det mesta av det bästa!